poniedziałek, 1 sierpnia 2011

Strefa cienia - 3 lata z psychopatą

Główna bohaterka wkurzająca, często zadawałam sobie pytanie jak można być tak głupim i naiwnym, mimo iż  czasami prowokowała to nie zasłużyła na taką karę. Przeczytajcie, łatwo się ją czyta, jest napisana prostym językiem, ale to bardzo smutna i tragiczna historia. Myślę, że warta przeczytania. Ja bardzo chętnie przeczytam kontynuację książki, "Strefa światła. Walka o szczęście - historia prawdziwa"


Opis książki (merlin.pl)
"Strefa cienia. Trzy lata z psychopatą - historia prawdziwa" to debiut prozatorski Wiktorii Zender. Pod tym pseudonimem kryje się jedna z wielu ofiar nadal ściąganego listami gończymi Eugeniusza G., przez polską prasę porównywanego do Kalibabki lub Hannibala Lectera. Autorka była przez kilka lat z nim związana, a gdy zdecydowała się na rozstanie, on bestialsko ją okaleczył. Teraz, po ponad dziesięciu latach postanowiła przerwać milczenie i opowiedzieć o tym, co ją spotkało.


W tej książce opisałam trzy lata mojego życia. Trzy dramatyczne lata, których zwieńczeniem stała się tragiczna zbrodnia. Każde słowo jest prawdziwe. Moje myśli, uczucia, a także historia, którą przeżyłam. Pewnie wielu czytelnikom wyda się wręcz niemożliwe, aby jedna młoda kobieta była w stanie tyle znieść i żyć dalej. Ja żyję mimo wszystko, mimo cierpienia, upokorzenia i kalectwa. [...]


Książka ta jest wynikiem kilkuletniej autoterapii, której sama poddałam się po wypadku. Czułam, że muszę to zrobić, że to będzie koniec przeszłości i początek przyszłości. W sumie przez pięć lat dzień po dniu, nawet po pięć, osiem godzin dziennie opisywałam z aptekarską dokładnością całą historię. [...] Dziesięć grubych zeszytów, ponad 1000 stron rękopisu - to moje porządki w życiu, taka forma oczyszczenia. [...]


W trakcie pisania byłam cały czas poddawana intensywnemu leczeniu. Przeszłam ponad 80 operacji i zabiegów. Dla wielu to, czego doświadczyłam, może kojarzyć się z dramatem, po którym nie można się podnieść. Pewnie wielu czytelników po przeczytaniu ostatniej strony pomyśli, że to niemożliwe, że żyję, a jeszcze bardziej niemożliwe, że mogę się tym życiem cieszyć. Ale przecież nie ułomność fizyczna jest prawdziwym nieszczęściem i życiowym dramatem, lecz udręczenie psychiczne, zniewolenie i brak nadziei.
______________________________________________________________


Tu link co nieco więcej o tej historii dla osób które nie chcą przeczytać ksiązki
http://walbrzych.naszemiasto.pl/artykul/813348,wiktoria-zender-zycie-z-psychopata,id,t.html
______________________________________________________________
Dodatkowo zapraszam do mnie na nowości biżuteryjne



2 komentarze:

natula pisze...

Nie słyszałam o tej książce, ale w dobie pojawiających się jak błyskawica powieści trudno nadążyć.
Opis książki jest zachęcających, nie odmówię sobie przyjemności jej przeczytania.

Ps. Robisz piękna biżuterię, jestem zachwycona.

Świat w kolorze blond pisze...

Właśnie przeczytałam tę książkę:) Swoją opinię przedstawię za parę dni na swoim blogu, ale jak dla mnie była warta przeczytania. Pozdrawiam
http://www.swiatwkolorzeblond.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...