sobota, 7 stycznia 2012

"Historia naszego życia i śmierci jest zapisana w kościach"



SIMON BECKETT
ZAPISANE W KOŚCIACH
tytuł oryginału: Written in Bone
seria/cykl wydawniczy: Dr. David Hunter tom 2 
data wydania: 2007
liczba stron: 278


"Z morderstwem jest jak z życiem; i jedno, i drugie jest nieprzewidywalne"

No no no Panie Beckett ale żeś Pan kryminał napisał.Od jakiegoś czasu zdarzało mi się czytywać kryminały dobre, gorsze, czasami lepsze ale w końcu trafiłam na świetnie napisaną, trzymającą w napięciu, pozbawioną zbędnych opisów historię dr Davida Huntera antropologa sądowego który wybiera się na wyspę Runę w celu zbadania szkieletu...który całkowicie spłoną. Wypadek czy morderstwo? Pozornie proste rozpoznanie przyczyny zgonu okaże się koszmarnie trudną do rozwiązania zagadką.


"Człowiek, którego miałem kiedyś za przyjaciela, powiedział mi, że lepiej rozumiem zmarłych niż żywych, i chyba miał rację. Zmarli przynajmniej nie kłamią ani nie zdradzają." 


Jest to drugi tom przygód dr. Huntera co prawda nie czytałam pierwszej części "Chemia Śmierci" ale nie miałam wrażenie żeby mnie coś ominęło. Polecam wszystkim miłośnikom kryminałów i tym którzy nimi nie są bo może po te książce przekonają się do tego gatunku

Opis(lubimyczytac.pl)
Bohater Chemii śmierci, najlepszego literackiego thrillera 2006 roku, powraca.
Runa. Mała spokojna wysepka na Hebrydach, odcięta od świata miotanym sztormem oceanem. Tam doktor David Hunter ? antropolog sądowy, który ?wie o śmierci wszystko? i ?umie skłonić zmarłych do zwierzeń? ? ma odczytać ze spalonych kości przyczynę i okoliczności makabrycznego zgonu. Jak w Chemii śmierci stajemy twarzą w twarz ze złem, wraz z bohaterem ? człowiekiem, który zgłębił fizyczny proces śmierci, a mimo to nie jest ani o krok bliżej zrozumienia jej ostatecznej tajemnicy.Jak w Chemii śmierci brytyjski młody talent Simon Beckett tworzy studium wszechogarniającego i paraliżującego strachu. W niepowtarzalny sposób ? pozornie beznamiętnie relacjonując fakty, zdarzenia i chemiczne zjawiska ? obezwładnia mroczną przejmującą poetyką, gdzie ludzkie uczucia współgrają z nieprzyjazną i groźną przyrodą. Simon Beckett ma rzadki dar budzenia najgłębszych emocji..


_______________________________________________________________

ef - longing for colors

 

 

1 komentarz:

natula pisze...

Bardzo lubię tę serię, czytałam wszystkie części i czekam na kolejne :). Pozdrawiam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...